شبای جوانی

شبی باخیال تو هم خونه شد دل

شبای جوانی

شبی باخیال تو هم خونه شد دل

جبر یا اختیار

اول از هرچیز به فلفل تبریک میگم و امیدوارم که همیشه خوشبخت و شاد باشی فلفل


واما جواب نظرغریب آشنا خلاصه نظر وبرداشت من از نظرت این بود

که هرچی قسمت آدم باشه همون میشه وآدم نباید نگران باشه

بازم میگم که این حرفتو اصلا قبول ندارم

اگه اینجوری که میگی باشه پس چرا کمربند ایمنی کیسه هوا و ..هزاران مورد که باعث امنیت جان سرنشینان میشه رو درست کردند؟

من خیلی سفر میکنم اینبارم میدونستم که اتفاقی نمیافته ولی مطمئنم که واسه این هواپیما و امثال این در آینده اتفاق های بدی خواهد افتاد بیچاره به مسافراش البته امیدوارم که تاقبل از اینکه اتفاقی بیافته سریعتر از چرخه جابجایی مسافر خارج بشن

همین حرفا رو تو گوش ماها خوندن که آمار تصادف تعطیلات عیدامسالمون تقریبابرابرزلزله و سونامی  ژاپن بوده و هیچ کس صداشو در نمیاره وفقط میگن که کاهش داشته

همه میگن قسمتشون این بوده

چرا این قسمت فقط توی ایرانه؟

چرا همیشه ضعف خودمونو به عوامل ماوراطبیعه ربط میدیم؟

اگه همه چیز قسمت باشه پس اختیار انسان که اصلی ترین محور آفرینش آدمی بوده کجا میره؟

علم و آگاهی خداوندو با اجبار واسه آدما وقسمت قاطی نکنیم

خداوند میداند که ما چه تصمیماتی رو میگیریم به همین دلیل است که میدونه چه اتفاقی میافتد

توی ذهن ماهمیشه  همه چیز به خدا ربط داره وکسی دنبال چرا   ش نمیره

فقط یه سری جواب واسشون داریم

قسمت این بوده

خدا خواسته

ولی تا اونجایی که من میدونم خدا میگه خودت راه تو انتخاب کن

خودت سرنوشتتو رقم بزن


نظرات 12 + ارسال نظر
غریب آشنا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:58 ق.ظ

یکی از دوستان بنده که میدونن من اینجا به اسم غریب آشنام نمیدونم چرا به جای بنده نظر دادن
ولی چیزی که هس من با همتون موافقم اگه زمینه سازی اتفاقیو بکنیم بعد بگیم تقدیره یه جورایی به خدا هم بدوبیراه گفتی چون این وسط تکلیف عقل و اختیاری که به ما داده معلوم نیس چی میشه
ولی چیزی که هس اینه که منو تو نمیتونیم کاری بکنیم
نمیخواستم بگم ولی مشکل ما آدمایین که اگه قطعه و وسیله ای هم وارد کشور بشه رو هواپیماهای شخصیشون نصب میشه که خدای نا کرده تو این سفرای مکررشون واسشون اتفاقی نیافته
سوء تفاهم نشه من طرفدار هیچ حزب و جنبشی نیستم ولی نمیتونم به چیزایی که میبینم بی اعتنا باشم
مشکل ما کسایی هستن که واسه زودتر افتتاح شدن پروژه هاشون خط آهنی که ایمنیش کامل نیستو افتتاح میکنن مشکل کسایین که دو روز بعد از افتتاح یه جاده اونوببندن چون ایمنیش کامل نبوده مشکل ما کسایین که آرمانهایی که واسشون انقلاب کردن و خون هزاران شهیدو که ریخته شده واسه این مملکت یادشون رفته مشکل کسایین که بعد از رسیدن به جایی اون جایی که قبلا بودنو یادشون میره مشکل کسایین که مشکلو تو بقیه میبیننو کسی فک نمیکنه شاید مشکل از من باشه
خلاصه اینکه تا با هم هم مسیرو هم هدف نشیمو به جای خنجر کشیدن با هم دست دوستی ندیم نمیشه یه کاری انجام داد
کاشکی یه جادویی بود که همه رو هوشیار میکرد چه اونی که خوابه چه اونی که خودشو زده به خواب ولی چیزی که واقعیته اینه کاشکیو کاشتن چیزی سبز نشده
این پستتم لااقل به درد کسایی میخوره که مثل دوست بنده اعتقاد غلط داشته باشن
ولی از هرچیزی بگیم بازم تنبیه سرجاشه هاااااا :))

دوست شما؟!!!!!
جالب شد و شایدم اسرار آمیز؟
جریان چیه سریع بیا توضیح بده:))
بعدشم با دوست شمام بهتره بیاد خودشو معرفی کنه
نکنه همون ننه ممد باشه آره؟
جریان چیه غریب آشنا؟

غریب آشنا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:00 ق.ظ

خیلی معذرت که نظرم انقد طولانی شد انگاری منتظر یه تلنگری بودم تا حرفامو بزنم شما به بزرگیه خودتون ببخشین

خواهش میکنیم
راحت باش
مشکوکی غریب آشنا:))

فلفل یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ق.ظ

خب البته باید آدم احتیاط کنه، از قدیما گفتن از تو حرکت از خدا برکت، نه که خودت با پای خودت بری توی خطر و بعد بگی قسمت هر چی باشه همون می شه.

اما اینکه همه چیز به خدا ربط داره کاملا درسته، خیلی وقتا شده که روی یه چیزی پافشاری می کنیم و بعد می فهمیم یه چیز خیلی بهتر خدا واسمون در نظر داشته... واسه همینه که وقتی تلاش کردی و به نتیجه نرسید، باید دیگه به خدا بسپاریش و بدونی که خدا برکتش رو می ده...

من احساس می کنم ما گاهی وقتا خیلی تو کار خدا دخالت می کنیم حدومرز اختیاراتمونو نمی دونیم...بعضیا می گن اینکه همه چی به دست خداست و این حرفا به دلایل سیاسی ترویج داده شده تا اون بالایی ها هرکار دوست داشتن بکنن و ما بگیم خدا خواسته... اما به نظر من این حرف درسته که همه چی به دست خداست و اونها فقط از این سوء استفاده دارن می کنن، این نباید درستی این امر رو زیر سوال ببره.


امین همیشه هم سرنوشت آدما دست خودشون نیست، خیلی چیزها پشتش هیچ دلیلی نیست، خیلی ها دقیقا و فقط سرنوشته، خیلی اتفاقات ربطی به تصمیمات ما نداره!

ببین فلفل دراینکه خدا قادر مطلق هیچ شکی نیست
ولی اینکه تو کار خدا دخالت میکنیم و قبول نداریم
خدا مارو آفریده که جهان و تغییر بدیم تغییر با دخالت فرق داره
وبازم میگم هرکسی سرنوشت خودشو میسازه
وقتی خیلی از جوونا توی ایران بدلیل ضعف جنسی در سنین پایین ازدواج میکنن بعدش طلاق میگیرن و در آخر میگن قسمت بوده
یه وقتایی یکی از کوه پرت میشه و نمیمیره من به اون میگم قسمت نه به اشتباهات آدمی

فلفل یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:44 ق.ظ

مرسی امین جاااااان شما هم ایشالله خوشبخت باشید، هدیه امو آماده کردی که ؟ :دی (باید هی یاداوری کنم :دی)

مرسی ممنونم
آماده س فقط شرطش عقدنامه س گفته باشم :))

غریب آشنا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:58 ب.ظ

راستش سر جریان 28 ساله بودنم با دوستای چه کلاس زبانی چه مدرسه ای حرف زدم اگه اشتب نکتم یکی از بچه های کلاس زبان که آدرس وبلاگو خواسته بود اومده جای من نظر داده
ننه ممد،عزیز من، گفته چیزی در موردش نگم کم کم با خودش آشنا میشین نمیدونم برسه امروز بیاد سر بزنه یا نه چون فردا مسافره میخواد بره رامسر هروقت خودش اومد ازش بپرسین

خسته نباشین
حدس میزدم که اونم از طرف غریب آشنا اومده:)
حالا این ننه ممد چند سالشه؟
همسن تو که نیست؟

غریب آشنا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ب.ظ

دوباره چی گفتم که میگی مشکوک میزنم من از هر تهمتی مبرام درست حرف بزن درست جواب بگیر

تهمت؟!!!

غریب آشنا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ

گفتم که از خودش بپرسین من هیچی نمیگم
خودت گفتی مشکوک میزنم منم پرسیدم در چه رابطه ای که جوابمو ندادی

یه چیزی بگم ناراحت نشی
راستشو بخوای امثال ننه ممد خیلیا بودن که اومدن اینجا و نظر دادن و بعد یه مدت رفتن واقعیتش زیاد مهم نیس دیدی که واسه نظراتش چه جوابی رو دادم
اینیم که گفتم مشکوکی به این دلیل بود یکی دیگه میاد با اسم تو نظر میده یکی دیگه میاد با یه اسم دیگه که بازم اونو میشناسی

این یکم مرموز شده و این یعنی اینکه صداقت و واقعیت یه جاهایی پنهون شده و این خوب نیست
حداقل واسه اینجا که همه بچه با هم صادقن خوب نیست

غریب آشنا یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ب.ظ

بهت حق میدم
من دیگه از ترم بهار کلاس زبان نمیرم و فقط از روی طرز نظر دادنش فهمیدم که به اسم من نظر داده و هیچ ارتباطیم باهاش ندارم تا بخوام ازس بپرسم چرا
واسم اصا مهم نیس چرا اینکارو کرده( قابل توجهش اگه اینجارو هنوز میخونه و میخوام ازش دیگه اینکارو نکنه)
اما در مورد ننه ممد:
من تک دختر خانواده ام و سه تا از بهترین دوستام که همیشه بهشونم میگم مثل خواهر نداشتم میمونن و ننه ممد هم جزء اوناس گفته چیزی نگم تا خودش خودشو معرفی کنه این وسط من هیچ کارم چون من فقط گفتم یه جایی نظر دادم که اشتب کردنو سنمو خیلی بالا گفتن و اونم آدرس وبلاگو گرفت که ببینه چه چیزایی گفتم این تیکه اش به من ربط داره بقیش به من هیچ ربطی نداره
حالا چیزی واست هنوز مبهمه بگو تا بهت بگم
وقتی گفتم تهمت واسه همین بود که میگی صداقت تو کارم نیس و همین و بس.......

باشه
مهم نیست دیگه بهش فکر نکن

ننه ممد یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ب.ظ

چرا آبجیمو اذیت میکنید بذارین برم بیام همتونو درس میکنم تقصیر منه افتخاردادم اومدم تو وبلاگتون.اون غریب آشنا ۲ من نیستم

اولا اینجا همه درستن کسی نیازی به اصلاح شدن نداره
یادبگیر وقتیکه وارد یه جمعی میشی باید طبق شرایط و قوانین اون عده رفتار کنی
شاید جای دیگه ای بری و اینجوری حرف بزنی همه خوششون بیاد ولی اینجا کسی این نوع ادبیاتو دوس نداره

خاستگاه سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام به همگی


ما را راه می دهید بدون وساطت والدین؟


خیلی خوشحال شدم از خبرهای خوب
بخصوص در مورد فلفل

مبارک باشه برای هر دوتون
امین و فلفل

به به خاستگاه خانوم
رسیدن بخیر
خواهش میکنم خوش اومدی
مرسی ممنون سلامت باشی
ایشاله که شما همیشه شاد و خوشبخت باشی
از طرف امین و فلفل:))

نازی چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ب.ظ

سلاممممممممم
دوستهای خوبم
دلم واسه همگی تنگ شده بود
امین
فلفل عزیز ......راستی خانوم مبارک باشه..عزیزم خوشبخت شی
انفدر خوشحال شدم که حد نداره
خاستگاه عزیز شما خوبی؟چیکارا میکنی؟اوضا خوبه؟
امین هم که داری آتیش میسوزونی ها..گفته باشم
چه خبرته انقدر اون طفلکی رو اذیت میکنی


از بابت غیبتم عذر خواهی میکنم
داستانش طولانیه و مفصل
فقط بگم که خیلی درگیر بودم
درگیر کار البته

میبینمتون

به به نازی خانوم
رسیدن بخیر
چه عجب ؟از این ورا؟:))
شما خوبی ؟مام دلمون واست تنگ شده بود
آتیش که نه نازی ولی خب یکم اخلاقم بده خودم میدونم

فلفل جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:17 ب.ظ

ااااااا من تازه نظر نازی و خاستگاهو دیدم!!!
مرسی بچه هاااااااااااا!!!!!!!!!!!! خیلی دوستون دارم، ایشالله خبر شادی شماها رو بشنویم، شماها چرا اینقدر بی معرفت شدید ما رو گذاشتین رفتین؟ :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد